Tunisiska hostan

Nu är jag hemma igen. Eller, det har jag faktiskt varit en stund, sen i lördags kväll närmare bestämt, men har varit fullt upp så först nu orkar jag skriva några rader.

Veckan i Tunisien var iaf jättebra! Fint väder och lagom av allt vad gäller strand, shopping och aktivitet. Var bland annat till "gamla stan", vilket var påfrestande, vacker, mysigt, roligt och kaotiskt. Spenderade en dag på havet i piratbåt tillsammans med halvnaken sjörövare. Hade ett par lata dagar i gassande sol på stranden, med en servitör som kom med öl till oss ner till solstolarna. Jag var modig och badade i havet, trots att det var kallt. Terje fegade ur. Har prutat som galningar och både lyckats och misslyckats. Har riskerat att bli utbytt av kameler med mera, men Terje ville behålla mig, det tyckte jag var tur. Åt riktigt tunisisk coscos och vågade oss även på harrisa. Har fått nya smeknamn i form av "barbie", "paris hilton" och "shakira" - känner mig inte jättesmickrad. Har lärt mig att dricka öl. Åkte blåsigt litet tåg för turister. Har sett kameler, fast blev aldrig av att rida. Har insett att tunisier faktiskt kan göra vin. Har njutit av livet i fulla drag, laddat batterierna med massor av sol och är nu redo av vänta ut det sista av den sega, svenska våren och hoppas på att sommaren snart hittar hit också.

Fast, som sagt har jag lyckats dra på mig någon förkylningen, men den kom lyckligtvis först på lördag morgon när det var dags att åka hem. Värst blev det igår - var sådär lagom bra tajming med örebroshopping tror jag. Men var iaf med och fick ett par jättebra och fina skor av mammi <3 Äntligen ett par sköna och snygga _låg_klackade skor :)  Blev ingen shopping i övrigt, var på tok för trött. Fast lika bra det för är dessutom på tok för fattig.


Idag ska jag iaf ägna mig åt att tvätta och fixa lite efter resan, och sen mest slappa i allmänhet och försöka kurera mig. Te nästa!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!