Kvällsdravvel

Jag skrev just en massa babbel om hur nervös jag var inför skolstarten, men datorn dampade och tog bort det. Ödet försöker säga mig att jag inte borde vara nervös. (Typ)

Det blir säkert bra. Säkert roliga lektioner och trevliga klasskompisar och allt löser sig med CSN och jag hittar någon bussförbindelse och på eftermiddagarna kan jag sitta och plugga och dricka te framför den öppna spisen i vardagsrummet i vårt fina hus på landet. Osv. Peppis.
Jag ÄR faktiskt pepp. Bara det att jag är ganska duktig på att nerva upp mig och just nu har jag en sån där gnagande lite känsla som får mig att helst vilja stanna här. Här i mitt gamla rum i mammi´s och daddy´s hus i lilla malung där jag alltid har varit och hör hemma.
Men, man ska fan inte vara så jäkla säker jämt. Det blir ju urtrist. Nej Mikaela, skärpning. Man får vara nervös men man får inte vara en fjant, och i själva så vill jag ju att det ska hända något nytt. Och det gör det nu, massa nytt.


Nu måste gå logga in och spana in hur det går med mitt traderabud. Hittat en fin tallrikshylla som skulle blir perfekt i vårt kök. Hittade flera faktiskt, i bra pris, men grejen är att auktionen måste gå ut NU för att den hinner skickas hit till föräldrarna innan jag drar till åland igen. Frakt till Åland blir nog dyrt, och marknanden där på plats är ju betydligt mindre så jag lär väl aldrig hitta det jag söker där....



PS. När vi åkte hem till mlg såg jag på en vägskylt att det fanns ett ställe som hette "Lavarö" (som i "låt bli"). Stavningen kanske inte är optimal, men lika glad för det var jag.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!