Idag är vi peppa!

Idag känns som en rätt bra dag! :)

1. Jag är klar med tentan som ska lämnas in idag, och i stort sett klar med den till imorgon så behöver inte känna mig skitstressad.

2. JAG VANN AUKTIONEN, på Tradera alltså :) Så nu är den underbara klänningen min, synd bara att den ju skickas till min svenska adress, så får se den först den 23.. Fast har ändå inte tänkt använda den innan julen så det är okej :)




3. Fick sluta tolv pga. schemaändring

4. Fick en tre på franskaprovet! Hade knappt pluggat eftersom vi haft familjen här, och tyckte provet kändes jättesvårt, men gick ju bra ändå! Terminens lägsta betyg, förvisso, men jag är jättenöjd! :D

5. Visat sig att kansliet anser att det som vi ska läsa i kursen Affärskommunikation har jag redan gjort på gymnasiet (de har mina betyg och läroplaner) så jag har fått en femma i betyg på en kurs vi inte ens börjat med än. Haha, wuut liksom ^^

6. Eftersom jag slutade så tidigt så fick jag ta 12-bussen, som bara går till godby, annars hade jag behövt vänta två timmar på en buss som går till grelsby. Vid ett stopp strax innan vi är framme i godby kommer chaffören fram till mig och frågar om det inte är jag som brukar gå på i grelsby på mornarna? Joo, det stämmer ju ganska bra det. Så han frågar om jag har fixat skjuts från godby - vilket jag ju såklart inte har - och så säger han att han är ledig en timme så han kan köra mig! Han frågar om jag bor där uppe vid vägen eller längre bort, och det slutar med att jag får skjuts nästan hela vägen ner till sjukhuskorningen (inte ens en kilometer från där vi bor).
Det var jättesnällt verkligen, och jag fick upp humöret lite ytterligare.








Nu är jag hemma och ska snart kolla igenom tentan en extra gång innan jag skickar in den. Ska passa på att plugga undan lite annat nu när jag är pigg* så blir det nog tv-slapp med kaffe och peppakaka sen känner jag på mig :)



*Pigg! Har haft en riktigt långhelg, när jag har sovit enormt mycket och pluggat undan så jag inte behövt känna mig stressad. Och nu - för första gången på veckor - känner jag mig vaken och levande igen! Har bara gått runt som en zombie, men det gjorde underverk att få vila lite.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!