Från måndag 12/7

Måndag förmiddag, skriver offline igen. Egentligen borde jag gå ner och riva lite tapeter, men känner mig helt matt av värme så det får vänta lite. Hade jättevarmt igår, så sovrummet har varit en bastu hela natten. Har inte varit ut än idag men tycks inte vara nå svalare idag, om inte annat är det fortfarande galet varmt här inne. Nu låter det som att jag vill att det ska bli kallt, men nix! Däremot vore en fläkt inte helt fel när man ska sova.

 

Så, vad har hänt sen sist då?

På fredagen fick Terje vara ledig så vi åkte in till Mariehamn för att fixa lite, bland annat ett abonnemang till mig och mobilt Internet. Tyvärr var det lite segt att få igång det så måste vänta till typ onsdag, men efter det kan jag ha kontakt med omvärlden igen! Jag var och skrev in mig här också, så nu har jag officiellt flyttat.

På kvällen grillade vi och drog tapeter i arbetsrum + gjorde förarbete på panelen i köket.

 

Lördag! Drog iväg för att kolla på lite loppisar, men ingen av dem var en så lovande att vi gick ur bilen. På jakt efter möbler, men måste nog hitta någon auktion istället. Eller åka till Sverige och handla.

Efter vår lilla runda var det dags för barnkalas för Terjes lillebror. Var där och fikade och umgicks nån timme och sen hem för att äta och fixa: Träpanelen blev klar och jag målade första lagret på ett par dörrar.

 

Söndag. Dagen då vi borde ha varit duktiga och varit på Mattson och kollat tapeter och helst börjat få upp lite. Hm. Men nej, är det 30 grader i skuggan känns sånt inge kul, så vi åkte iväg för att sola och bada istället. Efter ett tag åkte vi hem för att ägna ca en timme åt lite renovering, sen tog vi ut båten och fiskade i flera timmar istället. Gissa vem som fick de största fiskarna?!???? Kom hem strax innan åtta, fixade lite, rensade fisk och gjorde foliepaket som vi la på grillen. Slappade och myste ute på stenhällen, åt och helt plötsligt var klockan halv elva. Diskade och rasade i säng, trötta med nöjda med dagen.

 

Idag då, måndag som sagt. Klockan tolv ska jag följa med J på simskola och nu är hon redan elva så känner att det nog inte blir mycket vettigt gjort fören när vi kommer tillbaka. Fast med tanke på hur väck jag känner mig så känns det här som en rätt fin ursäkt ändå – vara moraliskt stöd och läsa och sola känns mer lockande än att riva tapeter just nu. Eller spackla. Eller städa. Nej, jag är helt klart kvällsmänniska, då kan jag göra massor av de där sakerna, men att ställa klockan och gå upp och fixa tar emot. Speciellt när det är så jäkla fint väder hela tiden.

 

I övrigt sådär så snurrar det väl på. En vecka och en dag sen jag åkte från Malung, tiden går fort. Har inte kommit in i något vardagslunk än, känns mest som semester i nuläget. En lite rörigt semester kanske. På önskelistan nu står: Någonstans att förvara kläderna, lampor och någon som är superbra på att tapetsera som kan göra det åt oss.

Pust, måla är en sak, men tapetsera har ingen av oss gjort förut så drar mig lite. Samtidigt vill jag att allt ska bli gjort NU så ikväll får vi nog allt välja tapeter till köket och dra igång så smått. Känner på mig hur krångligt det kommer bli på alla små utrymmen vid köksskåp osv. Men vem vet, det kanske är skitlätt. Till helgen ska köket vara klart, och helst allt förarbete i arbetsrummet också så vi kan måla hela helgen. Bra plan.

Så får vi se i vilken ordning resten blir. Hall är nog mest akut, sen sovrum. Kan måla hallen så kan jag göra det om dagarna så blir det gjort fort. Tapeter i sovrum, men om vi klarar köket blir nog det simpelt. Sen någon gång, gud vet när, så kanske man kan börja få upp lite prydnader och känna sig som hemma. Vem vet? Borde inte vara helt omöjligt. Inser dock mer och mer vilket stort projekt det här är jämfört med att bara flytta in i en lägenhet. Men känns som att det är mödan värt, och det är ju faktiskt roligt att renovera också. Är nog mer det att jag är lite ivrig och så blir det rätt stillastående för det är så mycket annat som också ska göras, och Terje jobba ju dessutom i ett par veckor till.

 

Nej, tiden rinner iväg. Ska byta om och packa ner det kan jag tänkas behöva så jag är klar att åka sen. Vi hörs snart J

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!