Grå dag, paella och starka drycker

Då har man varit i skolan och haft matlagning. Gjorde paella så man fick mumsa i sig både hummer, musslor, räkor och kyckling ^^
Missade bussen hem - som alltid - så fick sitta kvar ett bra tag. Försökte få kontakt med min lärare i starka drycker, men han hade ju uppenbarligen inte tid. Ganska dålig stil, egentligen. Han bokar in prov med kort varsel, ger instuderingsfrågor där flera av svaren måste sökas på googel och sen finns han inte tillgänglig så man kan kontrollerar att svaren är rätt. Flera av de här facktermerna på engelska är inte så lätta att hitta, vissa finns inte alls, och nu är provet på måndag så det är ju bara att hålla tummarna för att man pluggar på rätt grejer.
Men inget att vara bitter över, just nu sitter jag hemma i värmen och halvsover vid tvn och det känns rätt okej ^^ Snart måste jag nog börja plugga igen, men jag är så jäkla trött.

Igår var en fiiiin dag. Ledig, sovmorgon, mysplugg, massa tända ljus, cappuccino. Dessutom fick jag mycket gjort, så kunde känna mig lite lagom duktig sådär. Ska försöka hålla samma stil på resten av helgen, men måste nog bli en del städande också. Man märker verkligen hur hela huset förfaller när jag är inne i en provperiod. Jag gör något ryck nu och då men det räcker inte långt, och det faktum att det fortfarande står färgburkar överallt bidrar ju inte till ordningen direkt.

Nej, mer tv-titt nu ^^
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!