Hemmadag i regnet

Ja, blev hemma idag med, men mår iaf mycket bättre. Tror det mest var sömn, rinexin och panadol som behövdes för nu känns det som att jag har motat bort det där viruset. Ska fortsätta att ta det lugn och hålla mig inne idag men imorgon SKA jag iväg till skolan. Saknar folket :)

Blir lite pysseldag känns det som, ingen uppfriskande skogsprommis iaf, det öser ju ner! Hu, den fina delen av året är helt klart slut. Nu är det bara att väääänta tills maj kommer. Ett halvår kvar - inte ett dugg deprimerande. Som tur är kommer lite jul däremellan också, när det är helt okej att det är snöigt och kallt. Eftersom vi åker hem över julen så tänker jag passa på att börja pynta här lite extra tidigt så man får ha myskänsla lite extra länge. Men häromkring har de något somn heter "lilla jul" som är redan första advent, så jag antar att det är helt okej att slänga upp ett och annat pynt efter det?

Men nog om jul, det var väl inte direkt det jag hade tänkt pyssla med idag :P Istället blir det läxor, tentaplugg och städning. Har inte riktigt energi till något storstäd sådär, men plocka undan lite ska man väl klara. Drog med massa saker från Sverige och det mesta ligger nu i påsar på köksgolvet. Lagom inspirerande.

Åh! Och så har jag köpt en klädställning till sovrummet som Terje var en ängel och monterade ihop igår, den kan jag ju pyssla med! :) Jag tyckte det kunde vara en kul grej, att låta fina kläder hänga ute i rymmet som en liten inredningsdetalj, vad tror ni? Sen köpte jag några galgar i typ stål och några i vitt trä, så det blir någon form av balans.

Nu ska jag börja plugga, men kan avsluta med att tipsa om en jättebra sida för alla er som pluggar språk: glosor.eu
Finns massa prov, men blir du medlem kan du göra egna, vilket rekomenderas för då får du ju med exakt de ord du ska plugga till. Att bli medlem är gratis och går jättefort. Konceptet på sidan är väldigt simpelt egentligen, men iaf för mig funkar det perfekt som inlärningsmetod :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!