Nananananaaaaaaaaa JAG HATAR SNÖ nana

Imorse var det västa morgonen på länge. Verkligen!
Typ såhär: Vaknar och är PEPP för det är fredag, drar på mig kläderna lite fort och bestämmer mig för att åka direkt för att komma undan lite av trafiken. Lalala. Öppnar dörren och WUUUT?! Det snöar, massor massor. Stänger dörren och drar iväg mess till min pappa och pojkvän (de är män, aka: de kan sånt där om bilar) och frågar om jag vågar med tanke på temperaturen, snömängden och däcken. Får veta att njaaaaoo, kanske.
Inser att jag ju måste ta mig iväg så går ut i KYLAN och börjar skrapa rutor. Domnar bort i fungrarna. Kör iväg, brum brum. I typ en kilometer - vänder. Det är kolsvart och snöflingorna är jättestora, så billyktorna lyser ju bara upp den jävla snön och inget annat. Så som t.ex. vägen.
Hemma, väntar, surar, fryser. Kommer på en plan.
Efter ett tag sätter jag mig i bilen igen, kör till mattssons och tar sena bussen därifrån.
Måste gå från bussplan till skolan. I sommarskor. Blir dyngsur. Tappar känseln i tårna. Väl framme på skolan ska jag köpa skåpsnyckel så jag kan byta om till kockkläder, men vakits är inte där och inget skåp får jag. Letar upp min klass, som lånar ut nyckel till skåp och hjälper mig att fixa kläder. Sen har vi lektion och lagar mat och har skitkul och flummar så som man ska på fredarna. Slutet gott allting gott.

Ja herregud, undra på att man blir sliten va?
Nu borde jag ägna mig åt allt det där städet som jag snackade om igår, men så jobbigt. Får bli en light-variant och efter det blir det en lång, varm dusch.

Ikväll tänker jag dricka vin och mysa i soffan - hittade två tyska, halvtorra viner med massa syra som jag inte testat förut. Undrar om det är så att alko tar in nytt lite nu och då, eller om jag bara varit blind? Blev iaf glad, kul att testa någpot nytt men som ändå är på säker mark liksom.
Tim kommer senare på kvällen också, så ska ta en roadtrip till stora staden och hämta upp honom där nån gång! :)

Nej, stääääääda. Och kanske äta, men tanke på min flummnivå just nu så lider jag ju uppenbarligen brist på något väsentligt.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ylva

Kör med halvljuset på istället, då ser man bättre när det är sånt väder som det var i morse!

Tur att dagen blev ganska bra i alla fall, trots den meckiga starten :)

2010-10-22 | 19:46:13




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!