Soligt och blåsigt

Lektionstid: 1 h
Restid samt väntetid: 5 h
Total tid hemifrån: 6 h

=P Fast var helt okej ändå, hann ju med att äta lunch i skolan, och kl. 8-10 satt och jag läste och drack kaffe, så även om jag hallre hade sussat sött vid det laget så finns det ju helt klart värre saker att utsättat för :) fa

I helgen var vi i stockholm, vilket var jättekul! :) Perfekt litet avbrott i vardagen sådär. Tog färjan 18:30 på fredag och ägnade resan åt att äta macka och dricka lite vin. Sen blev det en dryg timmes buss, men vid det läget ar man rätt trött så gick smidigt att sitta där och halvsova. Väl främme hade vi trevlig hemmakväll med vin och chips. Lördagen spenderades på stan - och jag shoppade inget! :D Höll mig borta från lockande affärer och när en stor, rosa väska hoppade upp i famn på mig och sa "Ta med mig hem! Jag är underbar och är på rea så jag kostar bara 200 kronor!" så klappade jag den lite kärlekfullt men var duktig och lämnade den i affären. Den är ursöta plånboken blev också kvar. Gud, vad det är tråkigt att vara fattig.

Lördag kväll blev det lite utgång också, jag spelade biljard för typ första gången och blev lämnad helt utan nybörjartur. Well, fick i några bollar iaf (möjligtvis hamnade den vita också i hålet, ops^^) Haha, kul var det iaf :)


Usch, vet ni? Betalade just elräkningen och en sak säger jag bara: I nästa boende så ska fan uppvärmningen ingå i hyran! Känns som att vi snart är uppe i dubbel boendekostad(nej okej, inte riktigt) här gentemot boendet i Malung, och då var det ändå en stor lägenhet, mycket fräschare än detta huset och tusen gånger så bra läge. Har bara oss själva att skylla - men nu vet jag iaf lite mer vad man ska kolla efter, plus att vi väl har lite större koll på vad det är vi vill och inte vill ha i ett boende.

Nej, undrar om jag skulle ta och göra den där franskaläxan???

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ylva

Har ni stängt av övre våningen nu då? Det är ju klart att ett stort gammalt hus drar mer el än en lägenhet i ett hus.. Svalare inne och mer kläder på? :)

2011-03-08 | 18:15:16
http://annebo.blogg.se/
Mikaela / Ikk

Jag försökte få med Terje på det där att stänga av övervåningen men han var inte alls pepp på det :/ Hade varit bra ur flera aspekter tycker jag, men kan ju inte riktigt göra det själv så det sket sig.. Jo har dragit ner värmen och kör på att elda :)

Jo absolut, och framför allt ingick uppvärmningen i hyran i lägenheten så blir ju lite skillnad ^^ Men som sagt, en lärdom rikare!

2011-03-09 | 14:10:26
http://ikkita.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!