Flytt till Gran Canaria

Hej!
Tänkte att eftersom jag vet att flera vänner kikar in här nu och då så kanske jag ska passa på att berätta lite om vad som händer i livet nu. Är så virrig nu så vet knappt vad jag har sagt till vem ^^

Men såhär:
För ungefär tre veckor sen så satt jag hemma i total tristess och kände att "vad fan ska jag göra med mitt liv?". Hade ju förvisso sökt in till ett par skolor och även lite reseledarjobb, men visste att både skulle dröja med att svara och jag var uttråkad. Så kikade in på platsbanken, klickade mig vidare till utlandet och där hittade jag en annons som lät superkul. En total dröm - men jag hade ju inte en chans, säkert hundratal som söker de där jobbet. Av någon anledning så valde jag ändå att dra iväg en snabbt komponerad ansökan, klistade in en inte så smickrande bild och trycket på skicka.
Ett par veckor senare får jag veta att jag gått vidare till telefonintervju. I onsdags blev jag intervjuad och fick veta att jag skulle få svar på torsdag. Hela torsdagen gick och jag var säker på att jag inte fått jobbet, intervjun hade gått dåligt och jag var bara less. Vid sjutiden gick jag och la mig och somnade, och väcks en halvtimme senare av telefonen. Av ett telefonnumer som börjar på +34.

Så, jag fick jobbet. Det är på Atlas Telemarketing så jag kommer alltså att jobba som telefonförsäljare. De har (ett av sina) kontor på Gran Canaria, på den södra delen av ön i Playa del Inglés. Jag har fått ett jättebra intryck av arbetsplatsen än så länge och det känns verkligen som ett ställe man kan trivas på. Är såklart nervös eftersom jag aldrig jobbat som säljare tidigar, men samtidigt vet jag hur mycket jag hatar att misslyckas så kommer jobba skiten ur mig för att det här ska bli bra! Vem vem - kanske ringer och säljer några prima prylar till dig om ett par veckor?? ;)

Jag kommer att flyga ner nu på lördag förmiddag, och när jag landat ska jag förhoppningsvis lyckas ta mig till ett hostel som heter Nilo Samabanca (eller? jag kanske ljuger nu, orkar inte kolla stavningen) och med ännu lite mer tur så finns det ett rum där till mig då! Kommer att bo ihop med en kille som ska börja på samma företag samtidigt som mig, vilket betyder att jag kommer kunna bo jättebilligt. 205 euro för en månad, och då har vi en lägenhet med två rum, kök, badrum, dusch och tvättmaskin. Sen ligger det lite i slummen och kommer inte vara i toppskick - men vem fan orkar vara kräsen? Är jätteglad att det löste sig för har varit lite krångel här idag när min tilltänkta roomie valde att hoppa av resan. MEN nu är iaf allt klart och flyget är bokat. Börjar jobba gör jag på måndag och sen går jag varje vecka måndag-torsdag, har alltså tre dagar helg och gott om fritid!


Så, nu blev det gryyyymt mycket text, men ni som orkade er igenom har ju lite mer koll iaf :) Vet inte hur det kommer vara med internet väl på plats i spanien, men det löser sig.
Om det är någon som är hemma i veckan och känner för en fika eller så så är det bara att höra av sig :) Kommer inte köra någon hejdå-grej eftersom alla är så utspridda. MEN jag kommer hem vid jul i ungefär en vecka så vi ska rocka på hemvändarfesten på parken. Nyår blir nog däremot i spanien, men det där får jag klura på sen ^^

 
 
  




Ps. Lägg märke till hur vackert jag har komponerat bilderna här ovan ;)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!