Piece of norway - nej tack

Jag är förälskad. I min jumpsuit.
Seriöst, folk som tjatar om att det är ett så underbart plagg och man vill aldig ta av sig det och blablabla... De ljuger inte! Det är sant, tusan vad mysig den var, riktigt varm och skönt och i ett underbart material.
MEN jag kan INTE rekommendera företaget Piece of norway så vill du ha en egen liten sparkdräkt så köp av någon annan. De levade en leveranstid på 1-2 dagar och det slutade med att jag fick vänta 3 veckor och 1 dag. Dåligt! De var kassa på att informera om detta och vad värre var att de gav mig falska datum ("vi loooovar att den kommer stt skickas senast då"). Så ja, de säljer en underbar produkt men de sköter sitt jobb kasst, tror att det finns andra seriösare företag som man hellre ska vända sig till.


Lite ironiskt känns det ju att jag fick detta supervarma klädesplagg ungefär 12 timmar efter att jag fick veta att jag skulle flytta till det antagligen varmaste stället i europa. Kille som berättade att jag blivit anställd passade på att ge lite allmäna tips och råd, och en av sakerna han sa var att han endast haft långbyxor på sig en gång under 2010 - och att han då ångrat detta för att det blivit för varmt.
Fast jag är ju jäkligt frusen av mig - så undrar om jag inte ska packa med den ändå?? Annars får den ligga här och vänta på mig, kommer nog hem vid jul och i så fall har jag ju en veckas kyla att härda igenom iaf ^^


Packa förresten. HERREGUD hur ska det gå till? Borde köpa en ny resväska, själv har jag bara en weekendväska så det funkar ju inte. Pappa har en stor som jag kunde låna, men hade velat köpa en egen. Dock kanske inte läge att lägga pengar på något nu? Resa och boende kommer att kosta och det dröjer tre veckor innan jag får min första lön.
Well, vi får se. Sen ska jag förresten lägga upp lite mer info om vart jag ska och vad jag ska göra.
Men nu blir det nog lite mellis, sen duscha och börja fixa för ikväll - kör farsdagmiddag en dag förtidigt och firar lite. Dessutom kommer morfar över och så har jag fått sällskap över helgen så blir nog en nice kväll :D

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


anja

Håller med dig till fullo, har väntat nu i snart tre veckor på något som skulle enligt beställningssidan ta 1-3 dagar.

Dessutom så svarar dom inte ens på mail.

Skitföretag!

2011-12-14 | 10:36:02
Carina

Är det någon som har ett telefonnummer som man kan nå företaget ifråga; Piece of Norway alltså? Jag gjorde en beställning 1 dec, i god tid före jul! Har ännu fått den! Det går ju inte att komma fram på de tel nr som de uppgett! Verkligen ett skitföretag!!

2011-12-15 | 11:17:37
louise

Beställ inte något med denna företag. Det har tagit 5 veckor istället för 10 dagar som de skrev orderbekräftelse. Nu har jag skickat tiotals mail senaste vecka för att returnera varan som inte stämmer i storlek och de vägrar svara. Lägg märke till att det framgår inte heller några adresser på hemsidan.

2011-12-30 | 09:18:42




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!