Ikk direkt från köket

Hej blogg!
Slappisdag idag, tv-serier och soffhäng har stått på schemat. Nu har jag just fixat klart med middagen så den står och puttrar för sig själv, och så blev jag serverad ett glas matlagningsvin som jag sitter och smuttar på nu. (Obs, matlagningsvin är inte något som man har i själva maten, ni har fattat fel. Jag har kommit fram till den rätta betydelsen och det är helt enkelt att man bör drick vin när man lagar mat. Alla rätter blir trevligare när kocken haft ett glas rött i ena handen, om inte annat så blir det trevligare för kocken i fråga.)

Resten av veckan ska nog ägnas åt lite förberedelser hit och dit. Jag tycker att en stor del av nöjet med att resa är att fixa i förväg - förlänga nöjet och peppa till sig lite! Idag har det inhandlas handdesinfektion både på flaska och som servetter (följer alltid med mig när jag reser, servetterna är super), och så tog jag ut lite mediciner och skit. Sen imorgon eller så så tar jag bussen in till stan och kikar om det finns någon kvar av sommarrean i nån butik, det absolut bästa vore om det gick att hitta en ny bikini till ett schysst pris, annars går det ju alltid att kolla på plats i Spanien. Lite allmäna sommarkläder hade jag också gärna fått tag på.. Eftersom jag inte kommer att åka tillbaka till Malung något innan resan så får jag be mamma packa med lite kläder åt mig, men käns svårt att komma på vad som ska med utan att rota runt själv så en liten buffert från sommarrean vore ju perfekt :)

Nej, nu ska jag se så att lilla kolijoxen inte kokar sönder. Senare ska jag nog ta kort på fredagens underbara inköp. Jag säger bara en sak: Scorett! Underbar affär som har rea OCH har stl 35.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!