Det löser sig!

I fredags var jag lite nere. Hade gått hemma utan jobba hela veckan (just nu är det riktig lågsäsong så jag jobbar bara lördag och söndag, kommer börja jobba mer i januari igen) och kände mig depp över hela situationen. Jag har mer än gärna massa fritid, det är inte det. Går gärna hemma och pysslar, har tid att göra det jag vill, tar sovmorgon och har möjlighet att bara slappa en dag om jag känner för det. MEN nu har jag varit inne på det här schemat nån vecka och att bara jobba två dagar i veckan är för lite.
 
Iaf så säger Anton att jag ju kan leta efter ett annat jobb undertiden. Jo, visst. Mina fråga tillbaka är väl HUR FAN ska jag kunna hitta ett jobb som
1. Startar nu omedelbart
2. Bara är veckadagar
3. Inte alla veckodagar / inte för långa dagar - att orka med mitt riktiga jobb är helgerna måste ju vara prio (och jag vill inte jobba skiten ur mig, vill adventsmysa och må gott)
4. Där jag bara behövs i max ett par veckor, för sen kommer julen och efter det vill jag ju jobba allt jag kan på sjögrens istället
 
Stor chans va?
Fast som sagt, allt löser sig...
Idag går jag nämligen första dagen på en lunchservering (som jag ju har erfarenhet av). Jobbar drygt fem timmar per dag tisdag till fredag i en till två veckor. Blev bestämt igår av en ren tillfällighet, utan att jag ens hade börjat leta/fråga runt efter jobb.
 
Så ja, önska mig lycka till? :) Nu ska jag dricka upp sista av kaffet och sen börja röra mig in mot byn!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!