Babbel

Jag måste ju verkligen börja ladda upp lite bilder så ni får se hur det ser ut här, men det lär ju inte ska hända just nu så istället får jag babbla på lite som vanligt.

Senaste dagarna har varit riktigt trevliga, i förrgår åkte vi iväg till anfi för lite sol och bad. Vi har ju en strand här i närheten också (den stooora som syns på alla turistbilder om man googlar på playa del ingles typ) men anfi är ett riktigt fint ställe så helt klart värt att ta bussen dit! Stranden där är ganska liten, med väldigt fin sand och framför allt älskar jag vattnet där - perfekt badläge med kristallklart, turkost vatten. Som en jävla reklambild. Låg där och stekte i några timmar och sen tog hela gänget en maffig lunch (som spräckte allt vad budget heter, fy) för att sen chilla lite i den svalare eftermiddagssolen innan det var hemfärd.

Igår var vi (jag, Malin och Anton) lite duktiga och gick iväg för att storhandla och den här gången var vi sjukt ekonomiska - pasta, krossade tomater och soppor i massor(bl.a.) ^^ Så nu vet vi att vi klarar oss en bra stund framöver, men blir nog att bryta in med lite annan mat nu och då också - till exempel fick vi cravings efter sill och kokt potatis idag så vi funderar verkligen på att äta det och hoppa på pastadieten imorgon istället.

Och annars? Har inte börjat jobba än, ångest på den. Men har två grejer på gång, plus och minus med båda såklart men ska kolla upp lite mer. Det ena vet jag inte ens om jag får, det andra är iaf värt att ge en chans. Grejen är att vi måste få in pengar inom ett par veckor om vi ska kunna stanna så länge som vi vill - vilket är minst till mitten av mars. Ska kolla upp om man måste hyra hela månader eller om det går att bryta mitt i en period, för i så fall vore det nice att åka i början på april istället. Sen är det västkusten som står på schemat :) Håller på att söker sommarjobb där så håller tummarna, vill gärna vara i sverige under sommaren :) Ja, vi får se vad det blir med allt, men som sagt måste det jobbas lite NU, annars måste jag åka hem redan nu kring den 17 februari och det vill jag verklgien verkligen inte - det räcker med att se statusuppdateringaran på fb från sverige för att man ska bli deprimerad ju. Nej hu, jag vet att många gillar vintern men jag tänker verkligen göra mitt yttersta för att hålla mig borta från sverige fram tills det blir vår :)

Nu ska jag nog göra mig iordning och försöka få lite gjort! Se om det går att sätta sig på balkongen en stund sen kanske. Solen skiner idag med blåser sjukt mycket, så kan ju hoppas att det blir lite lä här uppe iaf, så man kan jobbfixa lite i eftermiddagssolen.
Puss&kram!


PS. Jag spelade biljard igår kväll och jag fick i flera bollar! Alltså RÄTT bollar, fucking stolt. Var skitkul så sånna kvällar får det bli mer av!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!