Nilo

Äntligen lördag! Klarade jobbet igår - vilket inte är så konstigt eftersom jag knappt hade några gäster och de flesta ville bara ha en drink och sen inget mer. Så jag gjorde i stort sett ingenting. I sex timmar. Snark, tur att jag hade en kliande peruk som kunde hålla mig vaken.
Idag blev det att sova läge och nu har vi nyss varit iväg och storhandlat så vi har lite mat. Det positiva med att ha ett mycket litet kylskåp är att det ser ut som att vi har massor av mat nu för det är fullproppat ^^ På väg tillbaka fick vi in i en liten butik som hade jättefina grönsker och även kött, så fick tag på marinerad kyckling att ha i woken ikväll, mums! Resten av handlingen blev på lidl, första gången jag var in där, annars har det bara blivit de spanska stora kedjorna. Rörigt som fan där inne men hittade mycket billigt - och bäst av allt: Om man visade upp kvittot så fick man gratis korv med bröd och läsk utanför! Gratis är gott så det tackar vi för.

Och hur är det att bo på nilo då? Tja, redan nu första dagen så har varmvattnet slutat fungera och frysen likaså. De sa att de inte kunde fixa vattnet förens på måndag med trevligt nog så fick jag nyckeln till en annan lägenhet så vi skulle kunna duscha fram tills dess. Ja, tanken var ju god iaf för när jag väl kom till den andra lägenheten så fungerade varken el eller varmvatten där heller. Jaha.
Plötsligt är jag inte alls så sugen på att stanna i spanien till april, mitten av mars låter rätt bra tycker jag. En annan lustig sak här är att ovanför ytterdörren är det helt öppet, inget fönster eller något så det blåser rakt in. De som bodde här innan har satt upp tidningspapper där så varje gång det blåser låter det som att någon går in i lägenheten eller rör sig i "köket".

För att avsluta med något positivt så är sängarna här mycket skönare än de vi hade på habitat! :) Så nu är sängen min lilla fristad där vi sitter just nu ^^
Nu ska jag ta siesta och sen göra mat och mysa innan det är dags för jobb idag.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!