Senaste veckan

Här snurrar dagarna på, redan torsdag. Veckan har erbjudit lite gott och blandat - måndags var en riktigt bra dag! Hade min första lediga dag efter åtta dagar på nya jobbet, så firade med att ta mig upp i lite bättre tid och tillsammans med Anton åkte vi och hade picknick med Johanna :) Massa godsaker, strålande sol och gräsmatta. Det är något man verkligen saknar när man är här nere, att det är sommar men det finns inte alls gräsmattor på samma vis som i Sverige. Blev till och med glad över att se maskrosorna.
På kvällen skulle det ha blivit utgång, men blev så jäkla trött så redan vid ett åkte vi hem och myste med lite vin istället.

På tisdagen var det ännu bättre väder eftersom det hade slutat blåsa så spenderade flera timmar på soltaket - sjuukt varmt! Bästa dagen på länge :) När vi tyckte att vi hade stekt tillräckligt men ändå inte ville gå in så blev det en baklängesmiddag ute. Började med andra ord med att dela en glass med färska jordgubbar, och när vi väl ätit upp det insåg vi att det nog vore vettigt att äta mat också så gick vidare till en annan uteservering och åt grillad fisk med ett glas vitt till.
Kvällen däremot var inte den bästa, första dagen som jobbet inte känts bra. Var trött efter att ha varit i solen hela dagen, massa gäster på en och samma gång, en av servitriserna var ledig och så packar datorn ihop mitt i en beställning - vilket gör att den dubbelregistreras och hela min dricks går till att betala dricka som aldrig lämnat baren. Kul!

Igår blev det inget jobb öht. Började känns mig konstig efter middagen, illamående, skakig och som gelé i kroppen. Tog mig till jobbet ändå men fick gå hem direkt för vid det lagat hade det blivit ännu värre så hade omöjligt kunna bära dricka i sex timmar. Jävligt bitter på att jag sen mådde bättre efter att jag tagit det lugnt hemma i ett par timmar, men inte mycket att göra åt saken då. Är i vilket fall glad att jag inte fick sparken utan chefen var väldigt förstående och sa att jag självklart var välkommen tillbaka till jobb idag - pust! Nu kanske det låter konstigt med svenka mått mätt, men här nere fungerar det lite annorlunda med den här typen av jobb.


Mår bättre nu men inte helt okej så vilar hela dagen för ikväll ska jag jobba, och det ska gå mycket bättre än i måndags!

Nu ska jag krypa ned med en bok en stund - ha det fint! <3
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!