Svensk sommar i spansk sol

Idag blev det svensk mat! Sill (abbas!), lax, kokt potatis, ägg, creme fraiche och knäcke! Var sjukt gott och vi passade såklart på att äta när solen fortfarande var uppe.

Förresten så har jag upptäckt en ny dryck - shandy. Jag fick det igår av misstag och tyckte det var jättegott, men det låter ju hemskt nu när jag idag googlade fram vad det egentligen var: Öl blandat med sprite (eller liknande läsk). Gjorde det själv idag och blev lika gott, man blandar ungefär 50/50, eller lite mer av ölen. Blir som en torr cider och det är ju faktiskt jäkligt praktiskt eftersom öl oftast är mycket billigare än cider, speciellt här nere. Som sagt, låter äckligt men tycker absolut att ni kan testa!

Nu ska jag ut i sista solstrålarna och spela lite kort :) Puss!


  
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!