Njuta av livet

Igår var jag ledig så hade som sagt städdag och fick all tvätt gjord - vilket var en del. Tur nog är tvättstugen här jättebra; lagom långa program, två maskiner och två torktumlare så gick grymt smidigt ändå.
Mellan tvättarna for vi in till grebbestad för att köpa middag och så var jag på jakt efter ett par t-shirts till jobbet. Vi har ju arbetströjor men de flesta är stora och inte så bekväma så de flesta har egna tröjor på sig, dock äger jag mer linnen än t-shirts och det känns kanske inte lika lämpligt som arbetskläder så tänkte köpa lite nytt. Gick sådär, de finns en ganska stor klädaffär här men ALLT hade ju massa grejs på sig så något basplagg gick inte att hitta. Däremot har jag talat med mammi och de kan nog tänka sig att ta en tur till ett köpcenter en bit bort när de kommer hit och hälsar på så då jäklar blir det shopping - har hunnit få in första lönen då också! :D Har inte vetat exakt vad jag tjänar tidigare med idag fick jag koll på läget och det var betydligt mer än vad jag trodde - glad tjej! Grymt att få en bra inkomst så man både kan unna sig och dessutom spara eftersom jag inte vet vad jag ska göra till hösten :)
 
Iaf, klädshopping gick kasst men god middag gick bättre. På fiskaffären hade de varmrökt makrill som bara kostade 30:- /filé så för en liten peng fick vi riktigt jäkla lyxmiddag med fisk, färskpotatis och creme fraiche-röra. Så jääääkla gott.
 
 
Och så världens bästa efterrätt: Att äta Ben & Jerry´s direkt ur förpackningen, delat med den man älskar. Vet ni vad det bästa är (leksaker från br....)? Halva är kvar till idag. Moha!
 
Nej nu ska jag pussa lite på min älskling och titta på film. Upp vid sju imorgon så myskväll känns helt rätt.
 
Puss på er gullungar!
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Priik

Gillar inte fisk, men glassen såg ju god ut ;)

Saknar dig här hemma!

Svar: Haha glassen var skitgod ;)
Saknar dig med vännen! Du får ta en roadtrip till kusten där mellan arbetspassen ;) Hade varit kul att komma hem en sväng i sommar men det hinna nog inte med innan oktober.
ikkita.blogg.se

2012-07-04 | 07:43:42
http://erikashundliv.blogg.se




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!