Jag ser ljuset!

Nu är klockan halv nio och <3 beräknas hem om en halvtimme sisådär och sen har jag allt lyckats fördriva de här gråa, ensama dagarna! Imorgon är han ledig med mig och sen blir det jobb och midsommar i ett.

Fördriver lite tid med att förbereda middagen nu. Gjort en rödvinsås och köttet ligger i marinad, nu kokar färskpotatisen för fullt. Har ju ingen ugn, men tänkte se om det inte går att få potatisen lite roligare ändå.. Om man inte låter den koka kvar helt, och sen steker den hel med smör, salt och örter - borde inte det ge lite schysst krisp och mer känsla av ugnsbakad? Tänkte försöka iaf, blir det helt misslyckat kan man ju faktiskt gå till servicehuset och låna ugn de gånger men verkligen är trött på vanlig kokt potatis :)

Nej undrar om man ska slå på musik, ta ett glas vin och fokusera "fredagsmys"? :) Haha jag som är dagvill i vanliga fall, och nu har jag en hel sommar framför mig där veckodagarna kommer byta plats hejvilt. Men det blir nog bra!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!