Mitt liv i en resväska

Vet ni när jag senast hade en garderob eller någon annan vettig typ av förvarning för iaf delar av mina kläder? Två år sen.
Tror det var i februari 2010 som vi flyttade ur lägenheten och efter det har jag ständigt förvarat mina kläder i väskor, kartonger och framför allt i högar på golvet. Så just nu bor jag i min onepiece, för det är det enda klädesplagg som är tillräckligt varmt och som jag har lyckats hitta sen jag kom hem.
SÅ. Mitt projekt är att storstäda bland mina kläder. Verkligen slänga skiten ur dem. Jag är sådär att jag inte gillar att slänga kläder, utan behåller dem trots att de knappt blir använda bara utifallatt - sålänge de passar. Och problemet är ju att jag inte direkt har växt så mycket på längden de senaste åtta åren, och trots viktuppgång så passar ju fortfarande i princip allt utom tajta jeans typ. Så jag har en massa skit, helt enkelt. Som jag inte tycker om och inte vill använda, men de tar ändå plats och bidrar till ett fullständigt kaos som bara kan hanteras genom att minska på antalet kläder. För jag kan inte öka ytan att förvara mina kläder på, den är ganska begränsad till en plastlåda jag hittat och planerar att ha under sängen.

Så vart vill jag komma med allt detta? Nej, ingenstans kan jag nog ärligt påstå, jag bara störde mig lite på det. Och så kan jag konstatera att om (positivt tänkande: när) jag och anton flyttar ihop i en riktigt lägenhet så ska min första krav vara: Garderob! Inte walk-in, inget fancypancy - utan bara det faktum att det finns en garderob.
Och jag lovar att då ska jag ha slängt de där linnena som jag köpte när jag var femton.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!