Ljuskrona till husvagn (förtält)

Jag visade ju här förut att jag köpt en ljuskrona att ha i förtältet. Igår kom den med posten och nu är den färdigfixad för att passa mig lite bättre.

Före:


Efter:




Jag är faktiskt jättenöjd! La exakt 128 kronor på "renoveringen" och det tycker jag är ett bra pris för att piffa till ett traderafynd, med tanke på vad liknande produkter kostar i butik.

Det jag gjorde var först och främst att köpa en spryafärg - fungerar för de flesta material och torkar fort. Tog en matt ton eftersom jag tycker det blir snyggast, lät även kedjan bli lite flammig och det är inte omöjligt att det blir en dust med ett fint sandpapper på vissa detaljer sedan för att få en mer sliten look.

Bladen som syns på första bilden tog jag bort, ville egentligen hitta klassiska prismor att sätta dit istället, men hittade inga bra så när jag sprang på de här spirorna (vanliga som man brukar ha i julgranar och dylikt) för endast 39:-/6st så chansade jag. Tyvärr kommer de inte riktigt till sin rätt på bilderna men i verkligenheten är det jättefint och framför allt tror jag att de kommer göra mycket för helhetsintrycket när de väl hamnar ovanför matbordet i husvagnens förtält.

Ljus har jag ju också köpt till såklart, men det får jag väl inte riktigt räkna till renoveringskostnad eftersom jag hade fått köpa dem ändå.


Är som sagt väldigt nöjd och framförallt hur lätt det gick, jag inte direkt påstå att det var just något jobb för att få den som jag ville och resultatet blev bra trots att man inte följde konstens alla regler. Sprayfärg är min nya bästa vän.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!