Hemma hos oss

Här i bloggen har det ju varit väääldigt tyst, har haft helt slut på energi mer eller mindre konstant i en månad nu så det har helt klart något med saken att göra. Ska bli bättring, både här men framför allt rent allmänt. I vilket fall så var jag in här en sväng och såg att det faktiskt dagligen är några tappra som kikar in så tänka att lite livstecken måste jag ju skicka ut! Här är ett par bilder på hur vårt vardagsrum/sovrum ser ut:
 
Som synes är det ju inte direkt färdigfixat, lite för mycket av de stora tomma vita ytorna va? Men funderar på en fin väggtext att sätta ovanför "soffan", vill ha dit något stort men ändå luftigt och en text som sen går att ta ner uppskattas nog mer av hyresvärden än ett kollage av ramar - eller vad tror ni? :P Jag och Anton ska bara enas om någon fin så blir det nog bra. Tog bilderna i all hast innan jag skulle hem till jul, så har faktiskt hunnit hända lite sedan dess - fönstrena är inte lika tråkiga längre utan att par stora lila orkidéer har fått flytta in.
 
Det är svårt att bo i en etta om man man dessutom är mån om att komma ifrån studentlya-känslan. Velade länge och väl om bästa säng/soffa-lösningen.. Vill kunna ha gäster över utan att placera dem i sängen, samtidigt behöver man ju en skön sovplats.
Är nöjd med lösningen jag kom på faktiskt. Det är två 90sängar (det var det som vi hade sen innan, ville inte köpa mer nytt än nödvändigt) som är tänkta att skapa känslan av soffa med schäslong. Jag och Anton sover i den ena så har dessutom alltid en extrasäng till hands - praktiskt! Överkasten hittade vi billigt på ikea för 99;-/st, och de stora kuddarna hade Anton från en gammal soffa, jag sydde matchande överdrag av en slaktad gardin - tycker det funkar bra ihop. Går ju att arrangera lite bättre också men hade som sagt lite bråttom ^^
 
På andra bilden ser man Antons lilla hörna. Ett jättelitet rum där det precis får plats skrivbord och en stol, perfekt att slippa ha det att ta upp en halv vägg i stora rummet.
 
Visar köket lite senare, där finns också min lilla skatt - skafferiet!
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!