En tisdag

Ibland spelar det ingen roll hur mycket positivt tänkande man än tvingar på sig dag ut och dag in. Vissa dagar är helt enkelt inte de bästa ändå. Men det är okej, sånt händer, och imorgon tar jag nya friska tag!
Vad som inte känns så kul är att jag har en ont i bihålor, huvud, axlar, nacke och rygg i kombination med feber. Hade gärna tagit en vilodag imorgon, men eftersom vi har servering då så krävs läkarintyg och brist på bil gör att jag aldrig kommer orka gå in till godby för att fixa det. Är ju rätt dumt, för det är ju just serveringen som känns jobbig (ryggont + stå upp i ca fem timmar) och vore det inte för den skulle det kännas lättare att gå till skolan, samtidigt som det är just på grund av den som jag måste dit. Oh well, iblaand rör det till sig helt enkelt.
Har iaf medicinerat med dubbel dos värktabletter, rinexin, två glas vin och en cigg. Förlåt mig min lilla lever - men nu kan jag i alla fall stå upp och ha ögonen öppna till skillnad från de senaste fyra timmarna så vad fan.. Ska komma ihåg att packa ner lite värktabletter så kanske det är nemas problemas imorgon också :)

Får sända ett tack till svärfar som i all hast lyckades byta sig in i huset så jag slapp sitta ute i flera timmar (det är fint när man har med sig nyckeln). Och så var det skönt att tala med mammi och höra att de varit till graven med blommor på födelsedagen.
Allt busskrångel var drygt, men å andra sidan ledde väntetiderna till att jag fick lite plugg gjort i starka drycker.

Så ja, det får anses vara en okej dag ändå. Som sagt, nya tag imorgon och om jag peppar på lite kommer säket serveringen bli okej den med. Surt bara att jobba som servitris som extrajobb, gå en utbildning för att ha chans att lära sig något nytt och sen komma på precis samma uppgifter (fast lägre nivå) på obetald skoltid. Men AH, positivt var det Mikaela, och den här kursen ger ju ändå lite extra status om jag sen skulle behöva servera som extrajobb igen. Det är bra. Jättebra. Allt är bra.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!