Lite mer sälen

Just det, höll ju på att berätta om helgen :)
 
Eftersom vi hade en lite förskjuten weekend (fre-mån istället för tors-sön) så blev söndagen vår lördag! Hade ju partat lite dagen innan så började dagen slappt vilket var riktigt skönt, man ska inte stressa för mycket när det är semester ;) Sovmorgon, handlade lite och sen en lunch på harrys.
Andreas var inte pepp på mer skidor, men Anton hade redan i förväg köpt ett tvådagarskort och jag själv tyckte väl att det kunde vara värt att passa på att åka lite mer när man ändå var där. Ville hålla mig i lätta backar men tråkigt att åka på exakt samma ställe två dagar i rad så packade in oss i bilen och drog till Hundfjället!
Tog en ankarlift högt upp, var grön backe hela vägen ner så lutade ju inte så överdrivet direkt, men det var smalt och väldigt fint att åka mer "mitt i skogen", backen avslutades i trollskogen där jag ville åka - mysigt!  :D
Sen tog vi sittlift upp på toppen och körde lätta nedfarten, hade tur med vädret och vid det här laget var det en riktigt fin solnedgång när vi gled neråt. Liftarna i hundfjället stänger gansks tidigt och vi var sent ute men hann åka det vi ville ändå så båda var nöjda! :D Skitkul att ha provat på slalom lite mer, gör jag gärna om!
 
I stugan blev det dusch och chilla, hade ju tänk äta på lammet och grisen och de hade såklart stängt på söndagar så blev gustavs istället - också ett mysigt ställe och med god mat! Tyckte att vi skulle lyxa till det lite.
Väl tillbaka (hade tagit bilen) pylsade vi på oss massa kläder så vi såg ut som michelingubbar och sen gick vi till Kakan för att förfesta - underbart att ses igen! Satt där och drack vin och myste och sen gick vi till oss för att "bara" byta om och ta ett glas innan harrys, meeen det var så trevlig så vi glömde bort tiden så vips blev det helkväll i stugan istället ^^
 
På måndag var det dags för hemfärd men ville utnyttja dagen så efter att ha packat in allt i bilen blev det frukost på fjällbagarn och sen vidare till experium. Lekte och for runt, sen blev det mer chill (ah, precis min smak) på bastuavdelning, utomhusbad och bubbelpool!
Perfekt avslutning på en underbar helg!
 
 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!