Hej Sverige

Okej, det blev inte alls något internet. Vi hade det i nån dag, men det var mobilt = skitsegt så gick inte att använda :(
Just nu kan jag dock uppdatera ända för är hemma i Sverige. Just det, blev en spontantur^^ Fullständigt oplanerat. Familjen var på Åland en vecka i samband med släktträff och i sista studenen så bestämde jag och Terje att vi skulle ta bilen och följa med tillbaka. Så nu är vi här tills på söndag, sen åker vi på medeltidsvecka. Kommer tillbaka till malung på kvällen nästa lördagen, går upp tidigt söndag morgon för att åka till åland och sen på måndagen börjar terje nytt jobb och jag ny skola. PUST. Men kul blir det nog iaf :)

Nu närmst dagarna ska jag mest ägna mig åt att sy och vara social. Har fortfarande inte sytt nå mer på kläderna till medeltidsveckan så blir fullt upp nu. Har haft lite annat att tänka på, om vi säger så.

Är klara med köket, det har målats, tapetserats och fått sig en tjusig bård. Arbetsrummet är också klart och möblerat till stor del. Vardagsrummet blir också strax klart.
Hallen är fortfarande ett projekt, men mål är i sikte. Sen är det sovrum som står på tur, men det ska vi nog bara måla i nån mysig färg, inte så mycket förarbete där som det varit i de andra rummet (måste inte riva ner väggarna och börja om, utan att bara spackla, slipa och måla. Nice.)

Det börjar kännas som att vi snart kan bo det där vanligt folk med bara lite pågående projekt - till skillnad från de senaste veckornas kaos.


Känns riktigt konstigt att vara i Malung nu. Eller snarare - det känns konstigt att tänka att jag ska åka iväg snart och att jag inte alls bor här. Det här känns ju fortfarande en miljon gånger mer hemma än vad åland gör. Även om jag trivs bra där så har jag ju ärligt talat inte hunnit bo in mig alls. Har bott i skräpig byggarbetsplats ute på landet, träffar i stort sett bara Terje och gör inget annat än hemmagrejer - renovera, fiska, sola, slappa...
Vardagen har inte hunnit dra igång där än, så jag har inget riktigt _liv_ där än. Men det är okej, för det har varit några riktigt nice veckor av icke-vardag. Det är bara det att nu ska jag liksom flytta på nytt, på något vis. Jag vet inte. Känns skumt. Och jag är rätt trött så jag bara babblar så vet inte riktigt vad jag skriver.


Oh well. Ska krypa ner i soffan och se på tv (!!!!!!!!!!!! För första gången på en månad), dricka hallonvin och äta chips, jo, det låter bra det. Puss!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!