Matmatmat

Fredag, det gillas! Hade matlagning, och jag vet inte om jag har berättat hur nice det är? Man åker dit, drar på sig lite bekväma kockkläder och så drar vi igång att fixa mat som läraren har skrivit ut recept till. Delar upp oss på olika grejer och sen hjälps vi åt att städa undan och duka. Så drar vi upp till ett litet rum och ÄTER. Är alltid trerätters, idag var det
Potatis- och purjolöksoppa med knaperstekt bacon
Rökt lax med ljummen potatissalled m. sparris, sockerärtor, gröna bönor mm.
"Minipizzor" gjorda av lyxig pajdeg med olika topping, min hade vit choklad och hallon
Sen kaffe på det och så sitter vi och flummar och skrattar som galningar(lätt jobbigt att försöka äta utan att kväva sig) i drygt en timme, sen slänger man in tallrikarna i disken och så var skoldagen slut.

Mm, så nu sitter jag här, mätt och belåten och känner mig dessutom lite duktig efter en prommis från godby i friska luften. Ska väl snart ta mig an diskberget och borde passa på att städa lite i allmänhet - eller ska jag kank dra igång med plugget direkt? Vem vet, har flera timmar på mig innan herrn i huset kommer hem och distraherar mig ^^

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!