Onsdag 14/7, förmiddag

Oj, moln! Har varit sol hela tiden sen jag kom hit men idag – onsdag – vaknar jag plötsligt upp till moln som till och med vittnar om regnrisk. Men helt illa är det inte, senaste dagarna har tempen i skuggan varit drygt 30 och gassande sol hela tiden, så även om jag tycker att det har varit underbart väder så har kroppen blivit lite trött till och från. Speciellt eftersom vårt sovrum har varit så galet varmt att när man vaknar på morgonen är man inte direkt utvilad, snarare matt.

Nej, en dag med regn och sen kan jag ta sol igen, tack. Dock inget regn mellan 12:00 – ca 14:30, då sitter jag ute och tittar på när jack är på simskola så om det är uppehåll då vore det trevligt.

 

Idag är det som sagt onsdag, men kollade nyss nya simkortet och det är inte aktiverat än L Får väl testa igen i eftermiddag, hoppas det inte dröjer allt för mycket längre iaf, känns så onödigt att betala en förmögenhet för att kunna tala i tele en sväng, när det egentligen skulle kunna vara så mycket biligare. Men men, bara att vänta och se.

 

I måndags fick jag ett litet sammanbrott, kändes inte som det hände något här hemma och så var jag så dödligt trött att jag inte orkade göra något åt det. Var fullständigt less på allt, men igår vaknade jag med nya krafter så nu är vi på g igen. Eller ja, innan det där kraftrycket låg jag ju då och solade och badade i närmare tre timmar ^^ Tufft liv.

Iaf, när jag kom hem så tog jag mig en närmare titt på hallen, som såg riktigt jävlig ut: Bubblig papp som grund, målad med någon turkos färg som blivit skapligt nött och dessutom hade någon spacklat på färgen men utan att måla över? Ett mysterium. Nej, fram med kniven och sen slet jag ner alla väggar där inne och gissa vad? Bakom hittade jag fina träväggar. Blev klar med allt förarbete jag kan göra (lite tapetrester kvar vid taket, men dit når jag inte ens med en stol så Terje får fixa) så idag ska det städas där. Och joxa lite med isoleringen som fanns på en av väggarna, se hur jag ska göra med det. Sen ska iaf allt målas vitt, och golvet som nu går i rödbrunt kommer istället att bli grått eller gråblått.

 

Vardagsrummet är också lite mer på g nu. Terje sätter upp nya träbitar runt dörrarna (foder? Dörrfoder, heter det så?) och den del av rummet med träväggar är nog allmänt ganska klar. Andra delen av rummet måste spacklas osv, sen blir även det vitt vitt vitt.

 

Jäklar vad trött jag är, och klockan är snart elva! Suck, blir inte mycket gjort innan det är dags att åka, får ta det i eftermiddag. Ska nog ner och göra mig iordning och koka lite kaffe, annars finns risken att jag somnar här (ligger i sängen och skriver) och det vore väl inte så mycket kanske. Crap att jag inte har någon termos, vore jättebra att ta med kaffe till baddonet idag. Eller, jag har ju en sån där bordstermos, den borde ju funka lika bra även om den inte är fullt så smidig. Tål att tänkas på.

 

Nej, upp upp och iväg. Puss!

 

Ps. Jäkligt dålig tajming med Terjes semester har jag inte sett, iaf ur renoveringssynpunkt. Han har vecka 30, 31 och 32. Vecka 30 är family här på semester + släktträff så jag kommer nog mest fara runt med dem. Vecka 31 kan vi jobba på men veckan 32 åker vi ju på medeltidsvecka. Sen börjar Terje jobba igen och jag börjar skolan. Så jag får jobba som tusan fram till v. 30, då får Terje ta över och jobba på rätt mycket själv, sen gemensamt ryck v. 31 och efter det ska alltså det mest kritiska vara klart för sen kommer ju vi båda vara upptagna hela dagarna. Och så måste jag hinna sy alla Terjes medeltidskläder innan det också. HJÄLP, vad tiden går fort!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!