Allt möjligt

Nu är jag "hemma" från Sverige igen. Blev inget bloggande där borta, hade på tok för fullt upp! Blev shopping, fika, middagar, påhälsningar, vinkvällar och allmänt hemmamys! Tack alla som tog sig tid att ses, jag hade ett underbart lov! <3

Men som sagt, verkligheten kallade och nu är och tillbaka på ett regnigt och blåsigt Åland. Och så undrar jag om jag håller på att skapa en tradition som bygger på att jag ska bli sjuk varje gång jag åker mellna Malung och Åland? Förra gången blev jag ju superförkyld som varade i 3-4 veckor. Inte lika illa nu, men har mått lite halvkasst och igår drog biholorna igång att göra ont. Sen på kvällen kom lite feber smygande som sen blev värre under natten eftersom jag inte hade någon medicin hemma :/ Idag är jag hemma och har köpt febernedsättande och tar mig iväg till skolan imorgon, men känns ändå trist. Sitta här ensam ute i skogen och må dåligt och frysa? Nej, inte bra!


Dilemma: Fryser som fan, men är sugen på glass. VAD GÖRA? Micra glassen? Nej, blä. Ska krypa lite längre ner under filten och fundera mer på denna världsviktiga fråga.


PS. Det blåser jättemycket
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ylva

Elda i spisen i köket, dra en filt runt dig (raggisar på fötterna så klart!) och SEN kan du äta glass :)

2010-10-19 | 16:26:55
Ikk

Haha, det var faktiskt exakt så jag gjorde ^^ Satt här och huttrade och njöt av min glass :)

Sen kunde jag ju känna mig duktig också, med lite god vilja kan man ju se glassen som ren medicinering mot febern.

2010-10-20 | 12:27:52
http://ikkita.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!