NU ÄR DET FREDAGSMYS

Oh yes, det är fredag! Den här veckan har gått helt galet fort och långsamt lite samtidigt sådär, känner mig mest dagvill och förvirrad men nu är jag iaf helt övertygad om att jag är ledig.
Var på alko (läs: systembolaget) idag efter skolan och införskaffade vin och sake. Ett vin jag aldrig testat förut faktiskt, men lät riktigt gott och var ekologiskt så vi ger det en chans, jag kan offra mig liksom.
Sake blev det också som sagt, för i helgen vankas sushi! Har gått och varit så sugen så nu lär det bli av, trots alla dryra ingredienser. Får se om det blir idag eller imorgon, är egentligen lite för slö för att ställa mig och joxa med det där.

Idag började jag en ny kurs, i matlagning - hade dock bara teori idag. Tror iaf att det kommer bli riktigt nice så känns helt okej att ha lektioner på fredagar trots allt. Sen slutar vi ju faktiskt redan halv två så :)

Trevlig sak nr två, vi fick trerätters till lunch idag. Wuuut? Mycket lyxigt, mycket gott, mycket mätt ikk.

Undrar om jag skulle ta och krypa ner i sängen och läsa en stund? Känner mig lite smått speedad för tillfället, övertröttheten har nått en helt ny nivå den här veckan. Vilket förvisso kan vara bra också, har haft ett antal skrattanfall senaste dagarna och sånt är ju bra.

Vad som inte är bra: Prov i starka drycker. Åh, jag borde verkligen plugga idag. Fast å andra sidan så har jag hört att teori är bra, men att göra saker i praktiken ger oftast mer. Learning by doing, ni vet. Sååååå... Ja, jo. Ni fattar.

Nej, verkligen. Jag måste vila min trötta hjärna innan den exploderar. 
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!