Vilken helg :)

Haft ett par riktigt härliga dagar! I lördags så tog jag en ordentlig sovmorgon, gick upp och drog på mig lite kläder och sen bar det direkt av till granberget för att äta förtidig påsklunch :) Var mumma, och efteråt satt vi och trycka i oss massa tårta^^ Lite släkt till Terje var med och det blev en jättemysig dag, fint väder så kunde vara ute också. Kom hem till Malung lagom till middagstid så vi drog igång och grillade! Sen myskväll med (ännu mer) god mat och vin!

Under lördagen så köpte vi visst en bil - så igår var vi ute hela dagen och gjorde rent den :P Det var en ford mondeo ghia från 2003, tydligen. Det säger ju inte mig ett skvatt men den var fin iaf. På tok för stor dock, men ja. Den dag det börjar regna pengar ska jag köpa en liiiiten tjusig sak som jag kan köra utan att använda femton kuddar. Så det så.
Anyway! Eftersom Brum (forden alltså) inte hade blivit tvättat... någonsin? så blev det ett heldagsprojekt att ta hand om lillen. Avspolning, avfettning x 2 och tvätt x2. Sen blev det nån polish-grej och putsa rutorna invändigt. Ta av ful klädsel, damsuga, torka rent att som fanns. Sätta på medel på svarta detaljer utvändigt så de blev fina, och sen tog jag något skumt (pappa slängde åt mig diverse saker och sen gjorde jag något med det utan att veta varför, ungefär så) och fixade alla plastgrejer i bilen så de blev svarta och glansiga och fina.
Det visade sig att bilen var metallic-grå, det hade jag ingen aning om när vi tog hem den. Coolt. Och jaha, var är det första Terje gör då? Jo, idag tar han med Brum till granberget igen! Så nu är väl kampen mot smutsen förlorad ändå :(


Well, det var iaf jätteskönt att vara ute i solen hela dagen igår. På eftermiddagen grillade vi krov och gjorde sommardrinkar innan vi däckade i soffan med en film. Fiiin dag det!

Nu ska jag just gå ut och läsa lite i solen, börjar kvar över ett idag :)
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Ylva

Har ni hittat en säck med pengar? ;)



Scannar & mailar i helgen, påminn mig om jag glömmer!

2011-04-20 | 18:51:28
http://annebo.blogg.se/
Mikaela / Ikk

Haha, knappast :P Däremot är det svärfar som är säljaren i det är fallet så då går allt att lösa efterhand när vi båda börjar jobba :)

2011-04-25 | 16:24:44
http://ikkita.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!