Gott & Blandat

Nu är jag tillbaka på åland, eller har väl rättare sagt redan varit här några dag. Dock inte riktigt så många dagar som planerat - färjan var nämligen trasig på söndag när vi skulle bege oss så blev en extra dag i Malung, typiskt va?
På väg hem (alltså åland, jag har för många "hem") var väl vi båda på halvkasst humör, reste åt fel håll. Har försökt peppa på mig nu väl på plats med varierande resultat. Ibland är det underbart att vara på denna lilla mysiga ö, att bo i fin omgivning på landet, att känna att jag verkligen kommit in i vardagen här och framför allt så har jag jäkligt kul tillsammans med min klass. Så om det bara vad jagjagjag så skulle det ju vara riktigt kul att åka hem till åland. Men sen är det ju inte riktigt så heller, utan vi har hamnat i så jäkla mycket strul att jag känner hur krafterna börjar ta slut. Den här ekonomiska osäkerheten, detta ständigt magont, dessa skuldkänslor över hyra som inte är betald. Inte betald, för vi har inga pengar, har inga pengar för att lönen inte kommer in och detta trots att Terje jobbar heltid. Önskar att man bara kunde trolla fram alla pengar (hora kanske??), betala av allt och sedan snabbtsnabbt packa ner livet i några lådor och dra vidare. Fast nej. Jag vill gå klar utbildningen, jag vill bo kvar här över våre och gärna en del av sommaren också. Sen vet jag inte riktigt vad som händer. Karlstad, Örebro? Mellanlanda i Malung? Hitta något helt nytt?

Well, humöret är iaf inte helt kört i botten och än stretar vi på. Nu på fredag bär det t.ex. av på en uppiggande weekend i sthlm! Tack och lov att biljetten för båt och buss är så billig, så funkar att dra iväg på sånt om man snålar in lite :)


Men ja, Malung har jag varit i ja! Var underbart, kan jag väl sammanfatta det som. Laddade om helt och mådde jättebra. Träffade familj, släkt och vänner men satsade mest på att ta det lugnt - annars stressar jag bara runt när jag är hemma för att träffa alla men nu fick det hinnas med det som hanns med, punk.
På fredagen gick vi ut på restaurang, jag, Terje, mammi, sis och Anny. Söndagen ägnades åt att mysa och sen på eftermiddagen - medan älgsteken gottade sig i ugnen - så tände vi massa ljus, spelade kort och drack rödvin medan det sakta skymmde utanför. På tisdagen åkte jag och svärmor runt på loppisar och sen gick vi på kafé. De flesta förmiddagarna satt jag och sis och slappade tillsammans med varsin kaffe. Varje morgon gick jag upp och kramades med Axi ett par timmar innan vi började dagen. Hade vinkväll med min bästa Anny. Hjälptes åt att laga trerätters på lördagen, åt sent och bjöd över morfar.
Så ja, ni hör ju själva. Fullsändigt bortskämd med kärlek. Älskar min familj.

Direkt efter att man kommit tillbaka var jag riktigt sliten, men nu känner jag att energin från den där veckan har hunnit ifatt och idag har jag äntligen vaknat ut dvalan och kännt mig riktigt pigg och pepp! En lite svacka nu på eftermiddag, men peppar vidare och tänker hålla mig på topp.
Solen sken idag och det är tydligt att våren kommer dyka upp i år med. Längtar! Längtar tills solen och värmen kryper in i varje spricka i mig. Tills den tinat upp allt som finns, tills den dödat allt mörkt.


Gud vad rörigt. Jag vet inte riktigt vad jag har skrivit faktiskt, men kanske får det vara så när man är på alla humör samtidigt. När man är fyllt av allt och inte vet var man ska börja eller sluta eller fortsätta.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!