Sol på Solhem

Solen sken härligt, så efter att ha plugga lite och lättat på samvetet så drog vi på oss lite varma kläder och gick ut för att ta vara på strålarna.
Blev lite halloncider och öl tog med som fördrink :)




Tidigare idag skottade Terje fram en lite gång till...


...utesoffan! Så vi slog oss ner där :)


Efter att han skottat och solen fått lite på en stund så smälte det undan fint, lite grön mossa kikade fram


Ser ni de små klumparna här och där i trädet?? Det var vår privata kör :)


Gud vad glad jag är över kameran jag fick i julklapp av mammi och daddy :D Superkul att kunna ta lite bilder igen! Men jag är inte så duktig på att fota med den, ibland blir det jättesuddigt utan att jag riktigt vet varför, måste försöka plugga på lite :)

Nu är det snart dags att börja fixa med middagen. Gjorde älgstek igår, den var helt gigantisk och tog jättelång tid så efter ett tag delade vi den på mitten, stekte den nya snittytan och sen fick den gå in igen. Den enda halvan åt vi till middag + lunch idag + att det är lite kvar än. Andra halvan har jag exprimenterat lite med.. Vi tillagade köttet till medium igår, på galler. Så idag tog jag och la den i en stekgryta och hade på lök, vitlök, soja, extra peppar samt vår egengjorda köttfond och så vatten. Nu står den där med locket på och myser i ugnen, min tanke är att det ska hinna bli fint mört. Vet dock inte om det riktigt kommer funka - den är ju redan tillagad igår och sen stått i kylen under natten..? Får se vad det blir!  

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!