Hejhopp!

Har en härlig ledig dag idag :)
Startade dagen med sovmorgon och sen kaffe och lussekatt i sängen framför tv3play. Sen blev det ett ryck med att tvätta, diska städa och allmänt snygga till lite här hemma - gött! Jag och Ajax-sprayen ni vet, fina saker händer då.
När jag kände att jag nog hade varit tillräckligt duktig för en dag så bjöd jag ner grannarna på kaffe, vilket följdes av ytterligare ett ryck när jag fick hjälp att provisoriskt få upp fläkten och sortera den förhatliga högen av hantverkargrejs som upptagit ett hörn i köket. Nu ska jag bara försöka flytta taklampan så att den är ovanför köksbordet istället för stolarna (jag har lägligt nog gjort en plats på andra sidan bordet till min), sen är det fan lite ordning på torpet!
 
Nu har Anton just dragit iväg till gymmet, jag skulle ha varit med jag också men ja.. Jag balla ur. Fick bokstavligt talat huvudvärk av blotta tanken på löpbandet så istället har jag nu tagit en dusch och ska snart ägna mig åt rödvin och cigg hos grannen, det är också hälsosamt har jag hört?
(Åh nu fick jag lite dåligt samvete.. Kanske om jag springer upp och ner i trappan några gånger först? Eller verkligen verkligen loooovar att imorgon ska jag träna...)
 
Snabb update på jobbfronten så kan jag säga att det flyter på fint! Har ju två jobb nu som sagt, blir kvar på lunchrestaurangen ända till jul :) Halvtid på båda ställena + att jag hoppar in lite extra på cafét och även ska servera på både bröllop och julbord = mer än heltid = pengar i fickan och något att göra om dagarna. Fiint de!
Nu hade jag dock kört på nio dagar i rad så idag tyckte jag att det var både välförtjänt och skönt med lite ledigt :)
 
Nej, dags att terra grannar!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!