Finnes: Boende. Sökes: Snäll människa

Måste få något att följande gjort närmsta dagarna:

1. Hitta någon som vill flytta in här den 16 februari.
2. Skaffa ett vettigt jobb.
3. Flytta till en billigare lägenhet.

Att föredra är såklart alternativ nr 1, hade faktiskt redan löst allt men nu blev det ändrade planer så nu håller jag tummarna att någon annan ska vilja flytta hit. Flytta känns faktisktr jättetråkigt - det är ju här jag bor, i min lilla lägenhet. Kanske om det finns något mindre att hyra här på habitat, men det är ju inte säkert så får gå och fråga. Vem vet, man kanske hamnar i något mycket bättre men som sagt bor jag väldigt gärna kvar just här.
Sen är ju jobb såklart ett alternativ också, egentligen var det självklart att jag skulle börja jobb men sen började jag räkna på det och insåg att om någon mer flyttar in och splittar hyran med oss så klarar jag mig faktiskt bra på sista lönen från atlas.
Just nu känns det lite småtråkigt att hoppa på något jobb om det egentligen inte behövs. Självklart är det alltid bra att tjäna pengar och det vore inte helt fel att komma hem till sverige med en liten buffert - men med tanke på att lönerna här ligger på runt 5 euro i timmen är det (för mig) mer värt att leva billigare nu när jag är här i värmen och sen jobba och tjäna pengar i sverige.

Ja, vi får se hur det blir med allt! Inget jag oroar mig över allt för mycket - allt löser sig! Men vore såklart skönt att veta hur det blir :)

Nej, nu ska jag spela lite kort så får vi se sen vad kvällen bjuder på. Än så länge har dagen varit lugn, förutom lite storstädning så har jag bara suttit på balkongen, lyssnat på musik, druckit shandy och rökt. Livet är hårt för en liten invandrare.

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!