Note to self: Ombokningsskydd!!

Igår bokades resan hem till sverige i all hast. Jag var inte så stressad över det hela utan kikade efter sista minuten, men sambons familj tyckte att saker och ting skedde för långsamt så plötsligt var han inbokad på ett flyg med bara en plats kvar så han ska åka den 16e. Min enda möjlighet att ta mig hem för under 2-4 tusen var att ta ett flyg den 23e, vilket ju innebär en vecka när jag inte har något boende och således också en extra vecka på gc som inte riktigt ingick i min budget. Men det bokades ändå eftersom jag inte hade något val och i feberdimman blev det inget ombokningsskydd. Nu gick jag nyss in och kollade och då har det från samma bolag dykt upp en ännu billigare biljett till arlanda den 16e. Åh!!!
Så får se imorgon om den biljetten finns kvar, i så fall får jag 1) Ringa och se om den finna minsta lilla chans att boka om mig och 2) Räkna på för- och nackdelar med att hela enkelt köpa en ny biljett. Just nu vet jag inte vad som känns jobbigast - att stanna eller åka. Känns ganska ångest att flytta om en vecka, och samtidigt vore det skönt att få det avklarat och komma hem. Inte haft någon direkt hemlängtan förut (även om jag såklart sakar ihjäl mig efter familj och vänner) men nu när det börjar närma sig känns det på något vis som att man bara vill kunna teleportera sig direkt.

Bitterhet nr 2 är att jag lyckats bli sjuk, vilket känns som ett riktigt kasst läge :( Så både igår och idag är Anton ute och super och roar sig med sin kompis från sverige och här sitter jag och mest känner mig ynklig och ensam. Blä. Proppar i mig massa medicin iaf så hoppas det ger sig fort, synd att jag är så ovan vid att sova själv så får inte riktigt den vila jag behöver nu när jag ändå inte kan sova på kvällarna.

Nej usch, det här var inget peppande inlägg, fast å andra sidan är jag glad för det mesta så får väl kosta på mig lite bitterhet nu när allt promt ska krångla med en lite sjukling :P
Hoppas ni har det bra där hemma! <3
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)


Erika

Jag vet en fördel om du åker hem den 16, då kan du vara med på stinas födelsedagsfest som är den 24 ;)

2012-03-10 | 10:31:26
http://erikashundliv.blogg.se/




»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!