Boven i dramat




Så liten och skuldsfull den ser ut, eller hur? Väldoftande, mjukgörande och jättesöt.


Här om dagen hade jag handväskan framför mig på bordet i skolan, och högst upp låg mitt fina lilla läppbalsam med undersidan uppåt. Satt och läste på den lilla etiketten i brist på annat sådär, och gissa vad jag ser? Som andra ingrediens: Almond oil.
Men vänta här nu, är inte Mikaela allergisk mot mandel? Jo tamefan, det är jag! Jag slutade med den direkt såklart, och gissa vad? Från 4-5 astmaanfall om dagen har jag nu gått ner till - japp - noll.

Här har jag gått och spekulerat i kyla, luftfuktighet och annat som kan ha bidragit till att min astma blivit helt knäpp här på slutet. Inte tänkte jag att var det något i den här lilla saken eller, men det stämmer ju faktiskt rätt bra rent tidsmässigt. Även om jag använt den här i flera månader har det ju varit väldigt sporadiskt, fram tills ganska nyss när det blev kallare = huden blir torrare, så nu på slutet har jag ju kletat på det är titt som tätt.

Så ja, svårare än så var det inte. Något jag är allergisk mot har jag flera gånger om dagen smetat in på läpparna, undra på att jag haft svårt att andas. Nu blir det att köpa ett nytt - men först tänker jag läsa innehållsförteckningen.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!