Dumma vinter. Dumma snö. Dumma vind.

Har nyligen upptäckt att ganska stort problem med det här attg cykla till bussen (då räknar vi bort saker som att det är kallt, jag är astma, det är halt och att jag tycker att det är skitläskigt när det är så mörkt).
Nej, det verkligen problemet uppdagades nu imorse och bestod i det simpal faktum att jag inte tog mig iväg. Alls. Eller alltså jag försökte ju såklart, hävde på massa kläder, stretade ut och gav mig iväg. Fast, kom inte så långt. Blåste och snöade helt galet så var omöjligt att titta framåt (note to self: köp slalombrillor) och cykeln vägrade liksom att röra på sig (note to self: köp dubbdäck till cykel).
Snön hade drivit på något jäkla vis, så på vissa ställen var det isbana och på nåt annat ställe var det helt plötsligt flera deci djup snö så jag körde fast. Wuut?
Så jag vände.

Det som suger är att imorse sov jag riiiiktigt skönt så det hade varit helt underbart att bara ligga kvar, men istället så är jag nu fortfarande vaken och rätt bitter så har inte ens försökt somna än. Dumt.
Vet inte hur det blir med skola idag. Tyckte att Terje kunde köra mig till mariehamn, men det tyckte inte han. Kanske tar bussen vid lunch, men har bara en lektion på eftermiddagen. Ja, vem vet. Eller så skiter jag i allt och så ägnar jag dagen åt att plugga och städa.


PS. Hu, blåser så det låter helt läskigt här utanför. Hoppas det blir ljust snart.
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!