Snöstorm, damdida

Bättre dag idag, la mig jättetidigt igår så fått tillbaka lite energi!

Dock har det lyckats blir snöstorm, det kanske inte var så toppen. Är väldigt fundersam till hur jag ska ta mig till skolan imorgon.


Idag är det plugg till engelskaprov som gäller, men har en välbehövlig paus nu. Det dryga är att själva engelskan kan jag väl hyffsat- men det är så många hotellord som jag inte ens vet vad de heter på svenska!! 
Det är t.ex. namn på olika tjänster inom ett hotell, men de är så överdrivet specade, typ dispense bartender. Det är alltså en bartender som delar ut dryck till servitörerna som sedan tar med det till sitt bord. Men om det beskrivs och jag sen ska sätta in namnet på tjänsten så skulle jag ju bara skriva "bartender" för inte fan har jag någonsin varit med om att det ska finnas en speciell person för just den grejen.
SNÄLLA gör så att man får med nyckelordet i en fråga/påstående och att man sen får förklara vad det betyder, annars skiter sig det här. 
Tack och lov har vi några gamla hederliga glosor också där jag vet vad saken i fråga heter på svenska. Det känns fint, underlättar liksom.  


Nej, dags att återgå till pluggandet, blähä!
Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!