Minns ni huset bakom apoteket - det med balkonger?

Hej sweeties!
Idag kör jag hemmadag så har haft sovmorgon, läst bok och nu sitter jag här med en varma koppen (för varm, bränner gommen. Typsikt).
Drygt en timmes franska stod på shemat idag, och hade jag bott i stad hade jag väl utan problem masat mig dit - hade ju ändå fått sovmorgon - men som det ser ut nu så orkade jag verkligen inte. Jag ska vara duktig nästa vecka istället.

Ska få lite gjort på städfronten känner jag, lika bra att passa på. Plugga lite borde jag också göra - får väl städa tills jag är urless på det så kommer det kännas som värsta belöningen att slå sig ner med en kopp kaffe och svara på frågor om likörer.

Vad som inte är bra med hemma-mys-pyssel-fixa-dagar är att jag nu fick en dryg hemlängtan. Det här är nämligen en typsik Malungs-dag (var ju "hemmafru") och en typisk sådan dag så skulle jag vid det här laget redan ha bokat in en lunchdate och en trekaffe på Annas. När man fått nog av städ drog man iväg ett mess "Kaffe?" och fick tillbaka "Ses om en halvtimme!" för då bodde ju alla vid centrum och allt var så jäkla lätt och smidigt och jag saknar alla tusentals timmar som vi suttit där och skvallrat vid de små borden.

Men! Det har sin charm att bo på landet också och bara det blir varmare ute så behöver man ju inte ha så bråttom varje dag utan det funkar att vara ute och umgås på stan. Får köra min lilla städdag ändå, och blir jag ännu mer sentimental kan jag ju alltid äga mig åt att kolla bilder på balkongfester bland annat :)

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!