Lördag

En lördag, en mycket bra lördag. Sov dåligt natten till igår, så imorse blev det en härlig sovmorgon. Sen upp, tacorester till brunch och sen drog vi igång film. Ägnade dagen åt att slappa i soffan, och mot kvällningen drog vi igång med middag. Hade tagit upp en älgstek som jag fixade och Terje gjorde hasselbackspotatis, sen stekte vi på lite kantareller och jag gjorde en sås av köttskyn + lite annat gott jox. Blev iaf JÄVLIGT gott, känner mig lätt stolt över kryddningen på steken :)
Undertiden som maten skötte sig i ugnen så satt jag i vårt mysiga "arbetsrum" och läste med stearinljus och ett glas rött. Lagom tills vi ätit klart så böjade fångarna på fortet och direkt efter blev en film, och i pauserna har vi spelat kort. Med andra ord har det varit en perfekt lördag.

Nu fortsätter tv-myset, och imorgon ska jag försöka göra lite nytta... Min garderob har nämligen bestått av en hög på golvet lite väl länge nu, så tror det är dags att sortera + tvätta alla kläder som var med till malung så man får lite ordning. Till mitt försvar måste jag säga att den inbyggda garderoben vi har är helt hopplös - den är byggd så katastrofalt dåligt att ingen ljus kommer in vilket gör att det är en ren risk att stoppa in något där. Har dock nyss fått hem en byrå så ska sortera och flytta om allt imorgon så sen kanske det finns en liten chans att jag faktiskt har koll på vilka kläder jag äger. Men vad var det Johanna sa? Kläder på golvet är enbart en horisontell garderob.


Nej som sagt - tv-mys med världes bästa karl står på schemat, så nu får bloggen ta ett steg tillbaka!


PS. Saknar brudarna, festa snart? Ja!

Tack för att du tar dig tid
att kommentera mitt inlägg :)






»
»
»

Ladda ner en gratisdesign på www.designadinblogg.se/gratisdesign - allt om bloggdesign!